Att beställa Julgåvor

Hur beställer jag?

Ni beställer enklast via vår webbshop. Den är mycket enkel att använda men skulle ni stötta på problem går det också bra att maila din beställning till info@smakfullreklam.se. Uppstår det några fråga kan ni alltid kontakta oss på telefon 0486-202 80 eller skicka ett mail till info@smakfullreklam.se. Önskar ni få era julklappar levererade till fler än en adress ber vi er att e-posta en adressfil (i World eller Excel) till info@smakfullreklam.se

Vad händer efter beställning?

När du beställt får du först en automatisk beställningsbekräftelse via e-post. Vi behandlar därefter beställningen och kontrollerar att allt är korrekt. Har vi några frågor ringer vi upp eller skickar er ett mail. Inom24 timmar får du en orderbekräftelse. Upptäcker ni något fel i ordererkännandet, kontakta oss omgående (inom 24 timmar) på info@smakfullreklam.se.

Hur sker betalningen?

Betalning sker mot faktura (20 dagar netto) vid godkänd kreditprövning. Fakturering sker efter leverans från oss om inget annat avtalats. Vid icke godkänd kreditprövning sker förskottsbetalningen i god tid innan leverans. Vid ordervärde under 2000 kr (exklusive moms & frakt) tillkommer en adm.avgift på 300 kr.

Leveransinformation

Vi ombesörjer transport för köparens räkning och kostnad till önskad leveransadress genom lämplig transportör som vi valt ut. Leveransadressen måste alltid vara en gatuadress (ej boxadress) Det är viktigt att det finns bemanning under kontorstid på leveransadressen. Är det livsmedelsgåvor som ni har beställt är det viktigt att dessa förvaras svalt efter mottagandet.

Om godset är transportskadat vid mottagandet skall det omgående reklameras direkt till chauffören på plats. Upptäcks skadan efter chauffören lämnat platsen skall det reklameras till transportbolagets reklamationsavdelning snarast. Vi hjälper till med information hur ni skall gå tillväga om det behövs. Ta gärna en bild på det skadade godset.

Som regel så skickar vi julgåvorna från oss senast 2 dagar innan kundens uppgivna önskade leveransdatum (alltid bra med en extra dag till jul). När det gäller Delikatesslådor så undviker vi helst att skicka fredagar då risken finns att godset blir stående på en terminal över helgen. Så helst inga leveranser hos kunder måndagar.

Det är tyvärr inte alltid möjligt att i förväg få reda på exakt dag eller tidpunkt då leverans kommer att ske. Normalt sker leveransen inom 24 timmar efter varorna lämnat vårt lager och vanligtvis innan 13:00. Till många orter finns det dock en tilläggstjänst att beställa (TOP 10/express) som kostar ca 500 kr extra utöver ordinarie frakt. Då prioriteras godset och levereras till mottagaren senast 10:00 den bestämda dagen. Kontakta oss så kollar vi upp möjligheten. Till norra Sverige är transporttiden längre så var ute i god tid. Vissa mindre orter i Sverige har enbart utkörning en eller två gånger i veckan. Vi kollar upp vad som gäller på din leveranssort innan vi ordererkänner.

I övrigt gäller våra allmänna Köp & Leveransvillkor.